Pasaport ve Vize ile İlgili Genel Hususlar
  • Pasaportların, istenilen vizenin bitiş tarihinden en az altı ay uzun olacak şekilde geçerliği olmalıdır.
  • “Resmi pasaportlar” terimi, diplomatik, hizmet, özel ve resmi pasaportları kapsar. Bir ülkenin vatandaşlarına yönelik vize uygulamasına bakmaksızın, o ülkenin seyahat belgelerini takip edenlerin, önceden Türk heyetlerinden vize almaları gerekir.
  • Eğer geçerli bir vizeniz varsa, 90 güne kadar ikamet izni almanıza gerek yoktur. Öte yandan, Türkiye’de oturmak, çalışmak ya da öğrenim görmek isteyen yabancıların, vizelerinin geçerlik durumuna bakmaksınız, Türkiye’ye ulaşır ulaşmaz en yakın polis merkezine giderek kayıtlarını yapmalarını gerekir.
  • 17 Nisan 2013 tarihi itibariyle, elektronik vize (e-Vize), sınır geçişlerinde uygulanan “yapıştırma vize” uygulamasının yerini almıştır. Başvuranların yapması gereken, www.evisa.gov.tr adresine giderek, gerekli bilgileri doldurmaları ve (başvurunun onaylanmasından sonra) çevrimiçi ödemelerini gerçekleştirerek e-Vize’lerini yine çevrimiçi olarak elde edebilirler. E-vize, seyahatin, sadece turizm veya ticari amaçlarla yapılması durumunda geçerlidir. Eğer seyahat, çalışma ve öğrenim görme gibi diğer amaçlar için gerçekleştirilecekse, Elçiliklerden ya da Konsolosluklardan vizenin alınması gerekir.
  • Vize ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için, Dışişleri Bakanlığı’nın resmi İnternet adresini ziyaret edebilirsiniz: Dış İşleri Bakanlığı için Tıklayınız..
  • İkamet İzni ile İlgili Genel Hususlar

    Öğrenim vizesi ile Türkiye’ye gelen öğrenciler giriş yaptıkları tarihten itibaren bir ay içerisinde istenilen belgelerle birlikte Erzurum Göçler İdaresi’ne (Daha detaylı bilgi için Göçler İdaresi’nin Genel Müdürlüğü’nün resmi sayfasını ziyaret edin http://www.goc.gov.tr/main/) müracaat etmeleri gerekmektedir.

    Öğrenim amaçlı ikamet ilk aşamada
    – Önlisans 2 yıl
    – Lisans 4 yıl
    – Yüksek Lisans 2
    – Doktora ve Uzmanlık 4 yıl
    Öğrenimini devam ettirmek isteyenlere ikamet izni birer yıl uzatılmaktadır.

    Müracaat Sırasında İstenilen Belgeler
    1. İkamet izni başvurusu Göçler İdaresi Erzurum Şubesinde yapılmaktadır. Başvuru için gereken evraklar:
    – İkamet İzni Başvuru Formu
    – Öğrenci Belgesi (ÖİDB(Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı)’dan alınıyor)
    – Öğrenci Bilgi Formu (ÖİDB’dan alınıyor)
    – Sağlık Sigortası
    – Pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi (kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile işlem gören sayfalar)
    – Dört (4) adet fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır)
    – İkamet ettiği Yurttan Belge yada Nüfus Dairesinden ikamet adresi beyanı.
    – İkamet İzni Belgesi harç ödeme makbuzu
    İkamet İzninin İptal Edileceği Durumlar
    – Öğrencinin okuldan ilişik kesilmesi
    – Kayıt dondurma
    – İzinli sayılma
    – Tutuklanması veya hükümlü olması

    Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sorumlulukları

    Ülkemizde eğitim/öğrenim görmek isteyen yabancı uyruklu öğrenciler;
    • Dış Temsilciliklerimizden “Öğrenim” meşruhatlı vize alarak gelmeleri ve geçerli pasaport ya da seyahat belgesi ile ülkemize giriş yapmaları gerekmektedir.
    • Türkiye’ye giriş yaptıkları tarihten itibaren bir ay içerisinde öğrenim amaçlı ikamet izni taleplerini ilgili valiliğe yapmaları gerekmektedir.
    • Öğrenimleri süresince verilen ikamet izinleri, izin belgesinde belirtilen sürenin sona ermesinden itibaren en geç 15 gün içinde mahalli emniyet makamlarına müracaat edilerek uzatılmalıdır.
    • Öğrenciler her yıl okullarına kayıt yenilediklerini belirten belgeyi ilgili Emniyet Müdürlüğü Yabancılar Şube Müdürlüğüne vermeleri gerekmektedir.
    • İkamet tezkereleri veya pasaportların kaybolması halinde ilgili makamlara derhal müracaat edilerek 15 gün içinde yenilenmelidir.
    • Yenilenmediği takdirde vize ve ikamet ihlalinde bulunan yabancı öğrenciler hakkında ihlal edilen süreye paralel olarak 3 ay ilâ 7 yıl arasında ülkeye giriş yasağı getirilmektedir.
    • Mezuniyet, okuldan kaydını sildirme, öğrencilikle ilişiğinin kesilmesi, devamsızlık vb. hallerde meydana gelecek değişiklikler 15 gün içerisinde, adres değişikliği ise 48 saat içerisinde Emniyet Yabancılar Birimlerine bildirilmesi gerekmektedir
    • Herhangi bir okulu kazandığı halde, süresi içerisinde kaydını yaptırmayan yabancı uyruklu öğrencilerin bilgileri okul idaresi tarafından emniyet makamlarımıza bildirilmektedir.
    4817 sayılı “Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanun” uyarınca ülkemizde öğrenim amaçlı ikamet tezkeresi hamili yabancı uyruklu öğrencilerin (Yüksek Lisans ve üstü seviyeler hariç) çalışmaları yasaktır.
    İkamet izni ile ilgili daha fazla bilgi için de İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nin resmi internet adresini ziyaret edebilirsiniz http://www.goc.gov.tr/icerik/yabancilar-icin-bilgi-notu_1178_1180
    Unutmayın, üniversiteniz, ikamet izin sürecinde size yardımcı da oluyor olabilir.