Pasaport Nasıl Alınır?

Erasmus+ Programına seçildikten sonra ,Dış İlişkiler Ofisi tarafından fakülteniz öğrenci işlerine ve Öğrenci işleri Daire başkanlığına Harçsız pasaport alabilmeniz için resmi yazı gönderilir. Sonraki süreç fakülte ve Emniyet Müdürlüğünün yönlendirmesiyle gerçekleşmektedir.

Pasaport başvurularınızı Emniyet Müdürlüğü’ne giderek gerçekleştirebilirsiniz ancak bu şekilde başvurular için randevusuz müracaat sınırlı sayıdadır. Bundan dolayı e-pasaport başvurusu yapıp, web sistemi üzerinden randevu almanızı öneririz. E-pasaport başvurusu için “epasaport.egm.gov.tr” web sitesine girip, başvuru adımlarını takip edebilirsiniz.

Web sitesinde randevu alma, belge hazırlama, başvuru yapma süreçleri hakkında detaylı bilgi bulunmaktadır ve sorularınızı cevaplandırabilecek Acil Pasaport telefon hattı size yardımcı olacaktır.

Vize nedir? Nasıl alınır?

Yabancı bir ülkeye girebilmek için o ülkeden resmi bir izin alınması gerekmektedir, bu resmi izin vize diye adlandırılır.

Yeşil pasaport, vize değildir. Birçok öğrencimiz “Yeşil” pasaportun Avrupa ülkelerinde Erasmus+ yapmak için yeterli olduğunu düşünmektedirler. Ancak Yeşil Pasaport Schengen ülkelerinde 90 gün (3 ay) kadar kalma izni sunar ancak Erasmus+ hareketliği 3 aydan fazla sürmektedir ve oturma iznine tabi olduğu için gidilecek ülkeden vize alınması gerekmektedir. Eğer vize alınmazsa, ülkeler öğrencileri geri gönderirler. Geçmişte böyle şekilde giden arkadaşlarımız pasaport kontrol noktalarından geri gönderilmişlerdir.

Lütfen vize almayı unutmayınız. Her ülkenin Erasmus+ değişim öğrencilerinden istediği vize belgeleri ve uygulamaları farklılık göstermektedir. Gideceğiniz ülkenin büyük elçilik ya da konsolosluk sayfasından bu konuda bilgi alabilirsiniz. Vize sürecinde Erasmus Ofisi yalnızca, size mali destek yazısını vermekle yükümlüdür.