2019/2020 Farabi Değişim Programı Giden Öğrencilerinin Yapması Gerekenler
Öğrenim Protokolü Hazırlama Süreci 1 – 9 Mayıs 2019 Tarihleri Arasında Yapılacaktır.
Adım Adım Dikkat Edilecekler ve Yapılacaklar:
2019/2020 Akademik yılı için başvuruda bulunmuş olup karşı üniversitelerden “KABUL” alan öğrencilerimizin süreç içerisinde hazırlayacakları tüm belgeler Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden Bölüm Farabi Koordinatörleri kontrolünde hazırlanmaktadır. Sistem çıktısı olmayan belgeler kabul edilmeyecektir.
ADIM 1:
- Dış İlişkiler Ofisi Web Sayfası giriş yapılır “Farabi” Butonuna Tıklayınız.
- Karşınıza gelen ekranda Farabi Öğrenci Ders Eşleştirme Formu‘nu indiriniz.
- Farabi Öğrenci Ders Eşleştirme Formu: Bu form üniversitemizin ve gidilecek üniversite derslerinin eşleştirme yapıldığı formdur. Karşı üniversitelerin “Ders Bilgi Paketi”, “Eğitim Bilgi Sistemi” gibi sitelerinden gerekli ders adı ve kodu bulunabilir. Bu form doldurulurken dikkat edilecekler aşağıdaki gibidir:
ADIM 2:
- Vakıfbanktan öğrencinin kendi adına hesap açtırınız. Alınan IBAN numarası OBS’ye giriniz.
- OBS(obs.atauni.edu.tr) > KİŞİSEL BİLGİLER > ÖZLÜK BİLGİLERİ > HARÇ BİLGİLERİ yolu izlenir ve IBAN numarası ilgili alana eksiksiz ve hatasız bir şekilde yazılır.
- Daha önceden açılmış olan hesabınız varsa kullanabilirsiniz. Yeniden hesap açmanıza gerek yoktur.
ADIM 3:
- Bölüm farabi koordinatörünün yanına gidilir ve oluşturmuş olduğunuz “Farabi Öğrenci Ders Eşleştirme Formu” nun sisteme girişi yapılır. Farabi koordinatörünün sistem üzerinden eşleştirme işlemini nasıl yapacağı buradaki linkten izleyebilirsiniz.
- Doldurmuş olduğunuz “Farabi Öğrenci Ders Eşleştirme Formu” bölüm koordinatörünüz tarafından sisteme aktarıldıktan sonra herhangi bir resmiyeti yoktur. Bu belgenin amacı bölüm koordinatörünün sisteme giriş yapmasını kolaylaştırmaktır. Koordinatörünüz sisteme ilgili dersleri girdikten sonra sistem tarafından üretilen belge öğretim protokol belgeniz olacaktır.
- Koordinatörünüz eşleştirme işlemlerini tamamladıktan sonra aşağıdaki belgeler elinizde mevcut bulunması gerekmektedir. Gidilecek kurumlarda dönemlik değil yıllık sistem olanlar (Tıp Fakültesi, Hukuk Fakültesi) koordinatör eşleştirmeleri yaptıktan sonra güz+bahar protokollerini ortak alması gerekmektedir. Diğer öğrencilerimiz güz protokollerini ayrı bahar protokollerini ayrı almaları gerekmektedir.
- 2 nüsha Öğrenci Başvuru Formu (Bilgilerin eksiksiz ve hatasız olduğunu kontrol ediniz)
- 3 nüsha Güz Protokolü (Bilgilerin eksiksiz ve hatasız olduğunu kontrol ediniz)
- 3 nüsha Bahar Protokolü (Bilgilerin eksiksiz ve hatasız olduğunu kontrol ediniz)
- 1 nüsha Yükümlülük Sözleşmesi (Bilgilerin eksiksiz ve hatasız olduğunu kontrol ediniz. IBAN numaranızın doğru ve eksiksiz yazıldığını kontrol ediniz.)
ADIM 4:
Gerekli bilgileri kontrol ettikten sonra eksik ve yanlış bilgi olmadığından emin olunuz. Bilgiler doğru ve eksiksiz ise belgelerin altında bulunan gerekli imzaları(Öğrenci imzası, Bölüm Farabi Koordinatörü imzası, Öğrenci Danışmanı İmzası) attırınız ve fakülte yönetim kuruluna sunulmak üzere bölüm sekreterliğine teslim ediniz.
İmza alanlarında Kurum Koordinatörü imzası kısmını boş bırakınız.
Tüm bu işlemler yapıldıktan sonra protokol hazırlama süreci tamamlanmıştır.
Detaylı bilgi için oryantasyon toplantısınının video kaydını izleyebilirsiniz.